Osnovna škola Ljudevita Modeca Križevci

Projekt "Posjet osmih razreda Vukovaru"

Autor: Ivana Dokuš Komarica, 8. 11. 2016.

Učenici osmih razreda sudjelovali su u projektu „Posjet osmih razreda Vukovaru“ koji je pokrenuo Memorijalni centar Domovinskog rata Vukovar. Naši osmaši su prema rasporedu u Vukovaru boravili 27.i 28. listopada 2016.

U četvrtak ujutro u 4.00 sati, 117 učenica i učenika te osam učitelja krenulo je put Vukovara. Nakon pet sati vožnje stigli smo u vukovarsku vojarnu gdje su brigu o nama preuzeli  djelatnici Memorijalnog centra koji su nas podijelili po grupama.

Naša odredišta vremenski su se  razlikovala s obzirom da smo bili velika grupa.

Prvi dan posjetili smo dvorac Eltz u kojem se danas nalazi postav Gradskog muzeja grada Vukovara.

Nakon toga krenuli smo do Muzeja vučedolske kulture. Bilo je tu svega - prijevoznih sredstava, posuđa i ljudskih kostiju, lubanja, riba i odjeće.

Već pomalo umorni od ranog ustajanja i dugačkog puta došao je red na ručak.

Nakon ručka vraćamo se u prostor Vojarne gdje smo slušali predavanja o Domovinskom ratu i o Bitki za Vukovar.

Oko 16 sati smještamo se u novouređeni hostel "Dubrovnik" u sklopu vojarne. Samo što smo spustili torbe krećemo dalje na ušće Vuke u Dunav. Pogledali smo memorijalni Križ, spomenik svim poginulima braniteljima u Domovinskom ratu.

Umor, ali i teške slike odvratili smo zajedničkim druženjem i plesom u disku. U 21.30 krenuli smo prema Hostelu i spremali se na spavanje.

Slijedeće jutro, 28.listopada započeli smo obilazak memorijalnih lokaliteta na prostoru Vukovara. Prošli smo pored "Kukuruznog puta" - puta "spasa" koji je bio  jedina moguća veza između Vukovara i  Vinkovaca,nastao je 24.8.1991.

Posjetili smo Spomen-dom hrvatskih branitelja na Trpinjskoj cesti gdje smo slušali predavanje. Zgrada Spomen-doma napravljena je u obliku stisnute šake simbola snage onih koji su branili Vukovar. Ispred nje stoji tenk, a nekoliko metara dalje spomenik posvećen vukovarskom heroju Blagi Zadri.

Slijedeće odredište bila je vukovarska bolnica. Pogledali smo kratak filmić, a zatim razgledali podrumski dio. Na zidu su pločice, a na njima popisani datumi i što se događalo svakog pojedinog dana. Pored je bilo još pločica na kojima su pisala imena umrlih, onih koji su bili odvezeni na Ovčaru. Krenuli smo u razgledavanje soba koje su bile iste kao i 1991. godine.

Na putu od bolnice do Memorijalnog groblja žrtava Domovinskog rata stali smo ispod simbola Vukovara - vodotornja.

Na Memorijalnom groblju žrtava iz Domovinskog rata zadržali smo se pored središnjeg spomenika u čijoj sredini je zapaljena vječna vatra.

Spomen-dom Ovčara bilo je naše slijedeće odredište.Mjesto stradanja 261 žrtve srpske agresije koje su dovedene iz vukovarske bolnice te mučki ubijene. U spomen na žrtve Ovčare hangar u koji su žrtve dovedene pretvoren je u memorijalni centar.

Posjetili smo i Vojarnu 204. VU brigade. Razgledali smo tenkove, popeli se na mnoge od njih, saznali kako se zovu neke mine i vidjeli kao izgleda umanjeno bojno polje. Razgledali smo i logore i muzejske postave iz Domovinskog rata.

Naš posjet Vukovaru završio je predavanjem o Školi mira i sudjelovanjem u kvizu.

U 16.00 krenuli smo kući u Križevce gdje smo stigli oko 20.00.

Zahvaljujem se učenicima osmih razreda na pristojnom i dostojanstvenom ponašanju u Gradu heroju u ime učitelja Gorane Lovreković, Petre Kačarovski, Velimira Ivekovića, Vedrane Rađe, Jasmine Krznarić - Smok, Gorana Ljaljića,asistenta Igora Androića i svoje.

Tekst: Ivana Dokuš Komarica

Fotografije:Vedrana Rađa i Ivana Dokuš Komarica

Osnovna škola Ljudevita Modeca Križevci / F.Račkog 3, HR-48260 Križevci / os-ljmodeca-kc.skole.hr / krizevci@os-ljmodeca-kc.skole.hr